10 نکته برای طراحی سایت که میزان فروش شما را زیر و رو میکند.

طراحی سایت

همه ی مدیران وب سایت ها علاقمند هستند تا با دو جمله ی ارتباط با ما و یا خرید از ما، کاربران را به سمت خود بکشند.این مرحله ی اول است که به آن تغییر می گویند و برای زمانی است که افراد از حالت کاربران به حالت مشتریان تغییر پیدا میکنند.زمانی که بازدید از سایت شما بالاست اما مرحله ی اول را طی نمیکنید باید دلایل آن را بررسی کنید که چرا این اتفاق می افتد.

ممکن است عوامل مختلفی تاثیرگذار باشند.عواملی که حتی به چشم شما جزئی و کوچک به نظر برسند.طراحی وب می تواند تاثیر به سزایی در جذب کاربران داشته باشند.تحقیقات نشان میدهد ارزیابی محصول 90 ثانیه طول میکشد و جالب است بدانید که صحت و درستی برند شما را از روی طراحی سایت شما تشخیص میدهند.

اعلب کاربران وقتی وارد سایت میشوند، قصد خرید ندارند.آنها اطلاعاتی از سایت شما و چندین سایت دیگر جمع آوری میکنند و باهم مقایسه میکنند.دوست دارید بدونید که چگونه سایت ها رو مقایسه میکنند ؟ به چند وب سایت سر بزنید و ببنید که فضای وب سایت چگونه شما را به خود جذب میکند.آن وقت متوجه خواهید شد.

ما در این مقاله قصد داریم 10 نکته طراحی سایت را بیان کنیم تا به کمک آن متوجه شوید که کدام قسمت سایت شما نیاز به تغییرات دارد؟ کدام تغییرات بیشترین بازدهی را برای شما دارد؟

1.رنگ

یه تغییر خیلی خوب استفاده از دکمه هایی هست که به اصلاح CTR  نامیده می شوند.اگر رنگ دکمه تماس را از سبز به قرمز تغییر دهید نتیجه این تغییر، 22% تغییر کاربران به مشتریان است.اگر ازسبز به زرد تغییر دهید 7% تغییر خواهیم داشت.البته شاید بدانید رنگ قرمز رنگ خطر و رنگ سبز نشانه ی امنیت و یا پیروزی است.

بهترین کار این است که ببنید مخاطبان شما چه کسانی هستند.کودکان، جوانان، زنان و … .اگر کودکان را مخاطب خود قرار میدهید،میتوانید  روی رنگ های  سفید، صورتی و آبی تمرکز کنید.برای زنان از رنگ های بنفش و سبز و برای آقایان از رنگ های مشکی، سبز و آبی استفاده کنید. یک سری رنگ های موثر مثل نارنجی، قهوه ای هم وجود دارند.

2.ویدئو

اگر از محصولات خود فیلم بگیرید و یا خدمات خود را به صورت ویدئو توضیح دهید،با افزایش 115% فروش و تغییر مواجه خواهید شد.در ویدئو از ویژگی های برجسته خود صحبت کنید و به بیان تفاوت در محصولات و یا خدمات بپردازید.

3.استفاده ی راحت

بسیار بسیار مهم است.که کاربرانی که وارد سایت شما میشوند به راحتی کار خود را انچام دهند و سردرگم و گمراه نشوند.اگر این اتفاق بیوفتد به راحتی سایت شما را میبنند.هر آنچه که مورد نیاز کاربران هستند در بالای صفحه ی خانه خود قرار دهید و منویی ایجاد کنید تا کاربران به راحتی به صفحات سایت شما دسترسی پیدا کنند.

4.بیانیه ی منحصر به فرد محصولات و یا خدمات

Unique value proposition  یا به اختصار UVP در واقع  به صورت واضح به مشتریان میگوید که این محصول چه فوایدی برای شما دارد، جگونه میتوانید از آن استفاده کنید، چگونه مشکلات و نیاز های شما را جوابگو هستند،چه چیزهایی شما ارائه میدهید که باعث وجه تمایز شما از دیگر رقبا میشود و چرا اصلا کاربران باید شما را انتخاب کنند.

5.نماد الکترونیک

نماد الکترونیک و گواهینامه هایی که دریافت کرده اید را در سایت قرار دهید تا اعتماد کاربران را جلب کنید و یک تجربه ی خوب کاربری و حس خرید عالی را در مشتریان خود ایجاد کنید.

6.پیشنهادات رایگان

اگر مورد یا پیشنهادی را به صورت رایگان قرار میدهید تا مشتریان را ترغیب به خرید کنید،کلمه رایگان را خیلی شفاف بیان نید و میان کاربران آن را بولد کنید.باید متوجه شوید که چرا از شما خرید نمیکنند.همچنین سایت شما باید به انتقادات و پیشنهادات مشتریان اهمیت دهید و مسائل را حل و فصل کنید.

7.استفاده از فرم های کوتاه

سعی کنید فرم های ثبت نام  را کوتاه کنید و تنها اطلاعات ضروری را از کاربران بگیرید.شاید آنها علاقمند نباشند تا شهر محل زندگی، نام رشته تحصیلی و … را بیان کنند.اگر captcha تست خود را خاموش کنید خواهید دید نرخ پاسخ اقزایش پیدا میکنه و این به دلیل وجود اسپم هاست.

8.چت مجازی

استفاده از چت مجازی خیلی موثره.اکثر کاربران شاید نتوانند همان موقع که سوالی برایشان ایجاد میشود تماس بگیرند  و این میتواند برای سایت شما مفید باشد.

9.توجه به مخاطبان

سعی کنید به صورت کاملا شجاعانه اگر مشل جدی هم برای مشتریان شما پیش آمد آن را حل کنید.

10.ایجاد فضای سفید

اکثر سایت هایی که با هدف دزدی و کلاه برداری ایجاد شده اند، طراحی های بد و تو هم،تو هم دارند که وقتی کاربر وارد میشود گیج میشود.سعی کنید سایت شما شبیه سایت های کلاه برداری نشود.

نتیجه گیری

شاید پایه و اصول طراحی وب ثابت باشد ولی سایت های شرکت های مختلف با هم متفاوت است.اما بدانید صنعت و شرکتی موفق می شود که تغییرات را ایجاد کنند و نتیجه ی آن را بررسی کنند.سعی کنید تغییرات را با هم اعمال نکنید.این کار باعث میشود متوجه نشوید که کدام از این تغییرات مفید هستند و در نهایت بسته به ترافیک سایتتان تصمیم بگیرید که کدام تغییر ماندگار باشد.اغلب برای نتیجه گرفتن از یک تغییر باید یک الی سه هفته صبر کنید.

منتظر پیشنهادات، انتقادات و نظرات شما هستیم.

تیم مهرنت

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *