بالا بردن سایت در سرچ گوگل (قسمت دوم)

بالا بردن سایت در سرچ گوگل

در قسمت قبلی مقاله ما به انواع مسائلی که باعث می شوند سایت شما در لیست نتایج جستجوی گوگل بالا نیاید، پرداختیم.

در این مقاله قصد دارم راه حل های مفیدی را برای مسائل گفته شده بیان کنیم.که اگر هر کدام از این موارد را رعایت کنید مطمئن باشید نتیجه ی خوبی خواهید گرفت.

بالا بردن سایت در سرچ گوگل

1.راه حل رقبا

شما باید تمرکز خود را از یک کلمه ی کلیدی به کلمات کلیدی دیگری ببرید و سعی کنید سایت خود را در آن کلمات بالا ببرید.لزوما نباید روی کلمت کلیدی که رقبا با آن سایت خود را بالا آورده اند شما هم تلاش خود را روی آن کلمات بگذارید.ابتدا اجازه دهید سایت با کلمات کلیدی دیگری بالا بیاید.

به طور مثال به جای انتخاب کلمه کلیدی خرید کمد، روی کلمه کلیدی خرید کمد در تهران تمرکز کنید.

اصولا رقابت برای کلمه کلیدی با درجه ی اهمیت کم،شانس بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد.یک گزینه یدیگر هم وجود دارد در کسب کار،اینکه به جای تمرکز برای کلمه ی “خرید کمد ” بر “خرید کمد برای کودکان ” تمرکز کنید.

رقابت کمتری برای جستجوهای دقیق تر جود دارد.شما باید صبور باشید تا بتوانید کم کم بر روی کلمات مهم کار کنید.این کار در دراز مدت نتیجه ی شگفت انگیزی خواهد داشت.

چگونه سایت خود را ایندکس کنیم؟

گوگل،هر تغییراتی که در سایت انجام دهید و یا صفحاتی را بسازید متوجه خواهد شد ولی ممکن است این فرآیند چند روز تا چند هفته زمان بر باشد.شما میتوانید سایت خود را fetch کنید.به این معنا که به کمک Google Search Consol میتوانید کاری کنید که فرآیند ایندکس شدن سایت شما سریع تر صورت بگرد.کافی است با ایمیل خود در گوگل سرچ کنسول وارد شوید و در قسمت performance، لینک مورد نظر را وارد کرده تا لینک شما توسط گوگل شناسایی سپس ایندکس گردد.

3.mobile-frindly

راه حل moble friendly بدن یک سایت، این است که سایت Responsive  باشد.به این معنا که وقتی سایت در گوشی یا آیپد نمایش داده می شود.سایت متناسب با دستگاه تغییر شکل میدهد.کار سختی هم نیست فقط در فایل css  سایت باید از Media Quary ها استفاده کنید.این موضوع را خیلی جدی بگیرید چون بر تجربه کاربری تاثیر بدی میگذارد.به همین علت گوگل مانع از بالا آمدن سایت شما خواهد شد.

از کجا متوجه شویم سایت ما mobile friendly  است ؟

برای اینکه متوجه شوید سایت شما قابلیت mobile friendly  را دارد یا خیر.به ابزار آنلاین مراجعه کنید.بعد از آن URL  سایت خود را وارد کنید.این ابزاربه شما نشان خواهد داد که سایت شما mobile friendly هست یا خیر.

از کجا متوجه شویم سایت ما responsive است ؟

از کسانی که طراحی سایت شما را برعهده داشته  اند، میتوانید این موضوع را  بپرسید.اگر responsive  باشد که بسیار عالی است در غیر این صورت سعی کنید آن را responsive  کنید.شما این کار را با هزینه ای مناسب میتوانید انجام دهید.اگر سایتی که استفاده میکنید WordPress است، به راحتی به کمک یک تکی که ریپسانسیو است میتوانید کار خود را جلو ببرید.

اگر هم بخواهید با همان تم قبلی ادامه دهید،میتوانید افزوته ای خریداری کنید که سایت شما را mobile friendly  کند.بدترین حالت این است که سایت شما از ابتدا اینچنین طراحی شده باشد و شما بخواهید آن را دوباره طراحی کنید.حتی اگر این کار را هم انجام دهید گاهی وقت ها تبدیل کردن همان سایت به یه سایت ریسپانسیو دشوار است.ممکن است اگر از ابتدا دوباره هزینه پرداخت کنید و سایت را طراحی کنید بهتر باشد.

در هر صورت اینکه شما سایتی Responsive  یا واکنش گرا داشته باشید،در تجربه کاربری و رتبه سایت شما در گوگل ا ز اهمیت زیادی برخوردار است.

4.متا تگ

چگونه می توان متا تگ سایت را چک کرد؟

ابزارهای زیادی در اینز مینه وجود دارد ولی یکی از این ابزار ها،ابزار (http://www.exadium.com/tools/metadata/)  میباشد.بعد از مراجعه به این سایت باید URL  سایت خود را وارد کنید سپس مشاهده خواهید کرد که متا و عنوان سایت شما چگونه به نظر میرسد.

اگر هم از سیستم های مدیریت محتوا همچون ووردپرس یا جوملا استفاده مینکنید ب کمک افزونه ها و تنظیمات هر صفحه به راحتی میتوانید توضیحات متا و عنوان هر ضفحه را تغییر دهید.

چگونه میتوان یک عنوان بهینه و خوب برای صفحات سایت نوشت؟

هرچقدر از اهمیت عنوان برای شما بگوییم کم است.عنوان در نتایج لیست جستجو برای کاربران قابل مشاهده است و تاثیر چشمگیری در سئو و رتبه  سایت شما دارد.در اینجا چندین نکته برای  شما خواهیم گفت که به کمک آن میتوانید عنوان خوبی بنویسید.

  • عنوان باید شامل کلمه کلیدی باشد که با آن میخواهید سایت خود را بالا بیاورید.
  • طول عنوان باید شامل 50-60 حروف باشد.اگر بیشتر از این مقدار باشد،گول خودش مابقی آن را کات میکند و نمایش داده نمیشود.
  • از جمله هایی همچون “خرید کمد ارزان قیمت و دروار ” استفاده کنید به جای اینکه بنویسید : “خرید کمد- خرید دراور- خرید کمد ارزان قیمت”

چگونه میتوان توضیحات متا خوب برای سایت نوشت ؟

توضیحات متا در رتبه بندی گوگل تاثیری ندارد اما متا توضیحات شما هر صورتی که باشد موجب کلیک کاربران میشود و این موضوع روی نرخ کلیک یا  CTR تاثیر دارد.در اینجا قصد داریم به چند نکته ی مهم بپردازیم.

  • کافی است از خودتان یک سوال بپرسید.چه چیزی باعث می شود که سایت من در لیست نتایج جستجو گوگل بالا نیاید.
  • طول متا توضیحات باید حداکثر 155 حرف باشد و اگر بیشتر گوگل آن را میبرد.نباید اجازه دهید گوگل آن را کات کند.
  • برای ارتباط و تماس کاربران با شرکت شما، شماره تلفن درمتا توضیحات بگذارید تا کاربران با دسترسی آسان با شما تماس بگیرند.

5.محتوای ضعیف

چگونه متوجه شویم سئوی on-page ما بد است ؟

در این زمینه ابزار رایگان check your seo score (https://jammydigital.com/check-seo-score/ ) وجود دارد.بعد از وارد شدن در سایت لینک وب سایت خود را در جای مشخص شده وارد کرده،سپس کلمه کلیدی که با آن میخواهید رتبه بگیرید را تایپ کنید.آنگاه نتیجه برای شما نشان داده خواهد شد.این ابزار از 0 تا 100 به شما امتیاز خوهد داد و جاهایی از سایت که نیاز به تمرکز بیشتر دارد را به شما خواهد گفت.

چگونه میتوان سئوی on-page خود را بهتر کرد ؟

من به شما توصیه میکنم برای این کار روی یک موضوع مخصوص آن صفحه تمرکز کنید.مواردی همچون، عنوان، توضیحات متا، توضیحات اضافه برای عکس ها و ساخت درست  لینک های داخلی برای هر صفحه از سایت از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *