اصول طراحی سایت حرفه ای

اصول و قوانین طراحی سایت حرفه ای

قوانین طراحی سایت

طراحی سایت هم برای خود اصول و قوانینی دارد که رعایت آنها باعث ایجاد استاندارد در وب سایت شما و افزایش ترافیکس ایت شمار ا به دنبال خواهد داشت.

ما در این مقاله قصد داریم به بررسی 10 قانون مهم طراحی سایت بپردازیم.با ما همراه باشید تا یک سایت عالی طراحی کنید.

10.زیبایی در سادگی است.

مطمئنا این جمله را بار ها شنیده ایم.شلوغی زیاد در هر صفحه باعث گمراهی کاربران میشود.گاها در بعضی سایت ها میبینیم که کاربران برای یافتن آن چیز یکه میخواهد مجبورند همه ی صفحه را خط به خط بگردند.طراحی سایت ساده انجام دهید تا استفاده از سایت شما نیز راحت باشد.

9.نقش مهم طراحی

زمانی که در یک محیط  فیزیکی افراد یکدیگر را میبنند انتظار داردند،ملاقات خوبی باهم داشته باشند و یک حس خوب در آنها ایجاد شود.یقینا در دنیای مجازی هم به این شکل است و اولین چیزی که در سایت به چشم میخورد طراحی است.

8.منوی قابل دید

منو را در بالای سایت قرار دهید تا در دید راس کاربر قرار بگیرد.صفحات باید ساختار از بالا به پایین داشته باشند تا کاربر به ترتبیب با موارد مهم به غیر مهم برخورد کند و از این طریق، قسمت های مختلف سایت شما را بازدید کنند.

7.ثبات از رموز موفقیت

این خیلی بد است اگر هر باری که کاربر به وب سایت شما مراجعه کند با صفحه ی جدیدی مواجه شود.اگر قصد انجام این کار را دارید صفحه ی مورد نظر را در منو قرار دهید.

6.نقش حیاتی رنگ ها

انتخاب رنگ بسیار مهم است.یک رنگ میتواند باعث باخت و یا پیروزی سایت شما یود.سعی هم کنید از رنگ های تیره و روشن استفاده کنید و رنگ روشن در پس زمینه قرار دهید.

5.واکنش گرایی سایت

ممکن است کاربران با دستگاه های مختلفی مثل موبایل، تبلت وکامپیوتر به سایت شما مراجعه کنند.این خیلی مهم هست که سایت شما در هر سایزی منعطف باشد و به یک شکل درستی در هر دستگاهی نمایش داده شود.شما به کمک CSS Media Quary به راحتی ها میتوانید این کار را انجام دهید.

4.کاربرد در همه بروزر ها

بعد از ساخت سایت، سایت خود را در همه ی مرورگر ها چک کنید تا مطمئن شوید همه چی به درستی نمایش داده میشود.بهتر است این کار را قبل از آنکه کاربران شکایت کنند انجام دهید.

3.خطاهای سایت خود را رفع کنید.

کوچک ترین ارور و خطایی ممکن است در سایت شما اختلال ایجاد کند.اگر شما مدیر سایت هستید،متن خود را چک کنید،عکس ها را چک کنید و اجازه ندهید تا این خطاهای بسیار کوچک و جزئی مانع از ایجاد یک سایت قدرتمند شوند.

2.برنامه نویسی سایت خود را خودتان انجام دهید.

استفاده از کدهای آماده در مراحل بعدی شما را محدود میکند.اگر نیاز به ویرایش و یا تغییر داتشه باشید وقت ما را میگیرد.اما اگر خودتان کدنویسی کرده باشید اگر مشکلی ایجاد شد یا کد ها نیاز به تغییر داشتند به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.

1.نقش اساسی محتوا

شاید شنیده باشید که میگویند محتوا پادشاه است.به همین علت؛ محتوا را به عنوان قانون اول انتخاب کرده ایم.حتی اگر سایتی زیبا طراحی کنید اما اگر متن گیرا و درستی نداشته باشد،بی فایده است.محتوا باید منحصر به فرد باشد.محتوایی تولید کنید که کاربران به سمت آن کشیده شوند.

نظر شما چیست دوستان؟

تیم مهرنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *