سئو چیست ؟

سئو چیست ؟

قبل از آنکه در رابطه با یادگیری سئو شروع کنم ،میخواهم برای شما مثالی بزنم.

آیا به خاطر می آورید روزی که  توانستید یک جمله را کامل بنویسید؟ در ابتدا تک تک حروف الفبا را تمرین کردید، پس از یادگیری تمامی حروف، توانستید  کلمه بنویسید.زمانی که تمامی کلمات را آموختین بالاخره بعد از صرف زمان و تمرین های زیاد،موفق شدید جمله ای بنویسید و در نهایت هر جمله ای که مدنظرتان بود را نوشتید.یادگیری سئو نیز به همین ترتیب است.ابتدا اصول و قوانینی را یاد میگیرید و با رعایت این اصول، استراتژی مخصوص خود را میسازید.

1.سئو on site

سئو on site  به این معناست که شما هر تغییری که لازم است درون سایت خود ایجاد میکنید.فرض کنید قصد ساخت یک خانه ای را دارید، میدانید که برای ساخت خانه مسلما مستلزم رعایت اصولی هستید،اگر پایه و اساس ساختمان را محکم و درست نسازید،اینکه از چه دکوراسیونی، چه معماری داخلی برای خانه استفاده کرده اید اهمیتی ندارد.از مهم ترین اصولی که در وب سایت خود باید به کار ببرید،عبارتند از:

  • محتوای متنی منحصربه فرد
  • رعایت ساختار لینک های داخلی سایت
  • دسترسی ربات
  • استفاده از sitemap (نقشه)
  • ساختار درست URL
  • استفاده از سرور مناسب و پرسرعت

لازم نیست نگران این اصطلاحات فنی باشید.اگربا یک کارشناس فنی به مدت دو یا سه ساعت صحبت کنید، میتوانید سایت خود را به راحتی بررسی کنید که این اصول و قوانین در آن رعایت شده باشد.

نکته: به شدت توصیه میکنم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید چرا که ما موضوعی را انتخاب میکنیم  که که بسیار کاربردی است و اگر مسئله ای در سایتتان باشد میتوانید تشخیص دهید و در صورتی که سوالی برای شما ایجاد شد،میتوانید با ما تماس بگیرید.

2.محتوای منحصر به فرد برای سایت

اگرمحتوایی  که در سایت خود قرار میدهید، کپی یا غیرکاربردی باشد، مطمئن باشید که سایت شما از این موضوع ضربه خواهد خورد.سعی کنید محتوای خودتان را بنویسید؛ محتوایی  که خدمات یا محصولات شما را به زبان خودتان توصیف کند،تنها از این طریق است که میتوانید محتوای منحصر به فردی داشته باشید. شما نمیتوانید تصور کنید که چه تعداد شرکت وجود دارند که محتوای تکراری استفاده میکنند یا ساختار درست URL را رعایت نکرده اند.

اجازه دهید برای شما چندین مثال بیاورم؛

  • محتوای تکراری: اگر سایتی محتوای سایت شما را کپی کند، گوگل متوجه میشود و آن را مدیریت میکند.محتوای تکراری را تشخیص میدهد و هنگامی که کاربران چیزی را جستجو کنند در نتایج گوگل نشان داده نخواهد شد.
  • صفات غیرضروری: بعضی اوقات لازم نیست ما صفحه ای به نام خدمات داشته باشیم که در صفحات دیگرهربخش از خدمات را به طور کامل شرح دهیم.در بعضی مواقع صفحه ای مثل خدمات اضافه است.

نکته: در Google Analytics وب سایت خود را چک کنید.ببینید که کدام کلمه میزان ترافیم سایت شما را زیاد میکند.اگر فقط صفحه ای بود که برای شما ترافیک زیادی درست میکرد،آن صفحه را به صفحه ی اصلی لینک دهید تا به ترافیک صفحه ی اصلی خود کمک کنید.

3.کیفیت backlink

Backlinkها پایه واساس الگوریتم های گوگل هستند.باید لینک هایی که به دست می آورید درست باشند.همیشه کیفیت مهم تراز تعداد است.یک پارامتری به نام domain authority یا مالکیت دامنه وجود دارد که این پارامتر نمره ای از 0 تا 100 را در برمیگیرد.شما به کمک ابزا های زیادی(نظیر ابزارMoz) میتوانید domain authority  سایت خود را بدست آورید.حتی میتوانید سایت خود را با سایت رقبا مقایسه کنید.

واقعیت این است که برای رشد و موفقیت به سایت های دیگر نیاز دارید.

 

4.استفاده از تگ عنوان

به یاد میاورم شخصی در رابطه با انتخاب عنوان سایت مشورتی با من کرد .او از میان خدماتی که ارائه داده بود، سردرگم مانده بود که کدام یک را بولد کند و درعنوان قرار دهد.من به او گفتم کدام از خدمات شما سودآوری بیشتری برای شما دارد؟ او توضیح داد و در نهایت موردی که بیشتری سودآوری را داشت انتخاب کرد.

تگ عنوان یه بخش بسیار حائز اهمیت در سئو می باشد.وجود کلمه ی کیلیدی در تگ عنوان تاثیر زیادی دارد.دقت کنید که چه کلمه ای را در تگ عنوان قرار میدهید.

نکته: به یاد داشته باشید که که درتگ عنوان شهر خود را قرار دهید.چرا که این کار به افزایش رتبه بندی شما در بازارمحلی کمک خواهد کرد.

5.تبلیغات بهینه

اگر سایتی  دائما شما را منشن کند،این  موضوع میتواند رتبه زیادی به سایت شما دهد.شما به یقین برای معرفی خود به سایت دیگر نیاز خواهید داشت.موارد زیر را انجام دهید تا موفق شوید :

  • درهمایش ها و سخنرانی های مربوط به صنعت و یا کسب وکار خود حضور پیدا کنید و در مورد کار و خدماتی که ارائه میدهید شرح دهید.سایت خود را معرفی کنید.
  • درسایت های مرتبط با تجارت خود، در رابطه با تخصص های خود صحبت کنید و به اشتراک بگذارید.
  • از مشتریانی که از خدمات و یا محصولات شما استفاده کرده اند، تا در صفحات اجتماعی یا سایت های خود، شرکت شما را منشن کنند.
  • حتی در نشریات شهر خود،میتوانید این موارد را انجان دهید.

 

نکته : اگر شما بتوانید 3 یا 4 لینک  باکیفیت  در ماه تولید کنید، به رتبه ای خواهید رسید که هرگز پیش بینی نکرده بوده اید.

6.حذف لینک های اسپم

با حذف لینک های اسپم به طور شگفت آوری باعث افزایش رتبه سایت خود شوید.افرادی هستند که تلاش میکنند سایت خود را از دست لینک های اسپم نجات دهند.اما من به شما یک راهکار مفید ارائه میدهم و آن این است که از طریق گوگل کنسول خود به راحتی میتوانید این کار را انجام دهید. به قسمت جستجو ترافیک مراجعه کنید؛ سپس به محتوای بیشتر مرتبط  با شما رفته بعد از آن میتوانید گزارش آخرین لینک های خود را دانلود کنید.

یک فایل اکسل دانلود خواهد شد که در آن لینک هایی که به سایت شما اشاره میکنند، در آن وجود دارد.

 

 

امیدوارم مطالب گفته شده برای شما مفید باشداگر لذت بردید با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *