تولید محتوا چیست ؟

تولید محتوا

تولید محتوا چیست ؟

تولید محتوا، راهکاری برای ایجاد یک محتوا است که مخاطب خاصی را میطلبد.تولید محتوا یک مسیری دارد که که باید با استراتژی درست این مسیر را به درستی طی کرد.میتوان تولید محتوا را یک سیستم در نظر گرفت نه صرفا هدف یک سازمان.

همه ی سیستم های محتوایی اهداف مشترکی دارند که همه ی این اهداف باعث ایجاد آگاهی و در نهایت فروش می شود.

نوع محتوای تولید شده ، تعیین کننده ی نحوه ی تولید آن است.تعریف یک محتوا بستگی به قالب آن دارد که میتواند یک وبلاگ ، مقاله و یا ویدیو باشد.اما در کل بهتر است تعریف محتوای شما براساس

و اگر تعریف مطالب، همراه با آوردن نتایج برگرفته از آنها باشد، درک اینکه آیا به درستی عمل میکنند و برای شما مفید هستند یا نه ، راحت تر خواهد بود.

حال به بررسی انواع مختلفی از محتوا میپردازیم و به دنبال آن داریم :

  • اهداف تولید محتوا
  • نقش موردنیاز برای تولید محتوا
  • فرمت های تولید محتوا
  • برنامه و زمانبندی
  • راه حل مشکلات شما در هنگام تولید محتوا

سه نوع اصلی از محتوا

  1. محتوای سنگ بنا : شامل مهم ترین مقالات در وبسایت شماست و این محتوا بر یک موضوع کلی تکیه دارد که هدف آن اساسا هدایت و راهنمایی را شامل میشود.
  2. محتوای گذرگاهی : محتوایی است که برای مبادله ی اطلاعات صورت میگیرد (مثل مبادله ی آدرس ). همه ی این محتوای تولید شده برای برقراری ارتباط با مخاطب موردنظر است.
  3. محتوای تکامل یافته : یک محتوای درحال رشد، یک سیکلی از محتویات منظم را تولید میکند.محتوای تکامل یافته میتواند شمال اخبار، پست های یک انجمن و یا موضوعات عمومی باشد. درنهایت برای شناخت کسب و کارتان توسط مخاطبین باید محتوای تکامل یافته ایجاد کنید.

آموزش تولید محتوا

چه مقدارباید محتوا تولید کنیم؟

هر کسب و کاری (صنعت و یا شرکت)  باتوجه به نیاز و نوع کارکرد، مقدار متفاوتی از محتوا را تولید میکند.اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم، اول باید ببینید که به چه نتیجه ای میخواهید دست یابید، سپس سراغ تعیین مقدار محتوا بروید.اما شاید این روش برای بسیاری خوشایند نباشد.

بسیار ساده تر است اگر در ابتدا به این فکر کنید که چه مقدار محتوا را برای هرکدام از انواع آن میخواهید تولید کنید.محتوای سنگ بنا باید معتبر و متفکرانه باشد.درنتیجه تولید آن ممکن است زمانبر باشد.سعی کنید در تولید محتوا زیاده روی نکنید، چرا که تولید محتوای زیادی، باعث از دست دادن منابع میشود.اگر شما به جای تولید 10 محتوای بی کیفیت، 5 محتوای باکیفیت تولید کنید و منابع خود را برای روزهای آتی باقی بگذارید، به مرور زمان به نتایج شگفت انگیزی دست خواهید یافت.فراموش نکنید که محتوای سنگ بنا، نیازمند منابع عظیمی است که این منابع ممکن است علم و یا زمان باشد اما به هردوی آنها نیاز خواهید داشت.

محتوای گذرگاهی، نباید مانند محتوای سنگ بنا، جهت رسیدن به هدف، صریح و قاطع باشد.البته گاهی میتواند این اتفاق بیوفتد اما چون هدف محتوای گذرگاهی ایجاد ارتباط است.بنابراین بخش هایی از محتوا که قاطعیت کمی در آنها دیده میشود، برای رسیدن به هدف مناسب نیستند.هدف محتوای گذرگاهی شناخت است، که این شناخت را به کمک تولید محتوای منظم انجام میدهید.اگر کاربر شما بداند که شما در زمان مشخصی این کار را انجام میدهید، شاید مشتاق شود که مطالب شما را پیگیری کند.برای اطلاعات بیشتر در مورد تولید محتوا کلیک کنید.

بازاریابی محتوا

طبق تعریف ویکی پدیا بازاریابی محتوا یک نوع بازاریابی متمرکز است که هدف آن به وجود آوردن، منتشرکردن و پخش کردن محتوای یک مخاطب مشخص است که بسیاری از شرکت ها با اهداف زیر از آن استفاده میکنند :

  1. جلب توجه مخاطبین و هدایت آنها
  2. توسعه مشتریان خود
  3. افزایش فروش و حراج آنلاین
  4. شناخت بیشتر برند و کسب و کار توسط مخاطبین
  5. ایجاد همکاری و ارتباط کاربران با یکدیگر در فضای مجازی

بسیاری از شرکت ها با اشتراک گذاری محتواهای مفید و با ارزش،دورنمایی را از کار خود دارند که این  کار باعث میشود که مخاطبین خود را به مشتری تبدیل کنید.از فواید بازاریابی محتوا میتوان به این موضوع اشاره کرد که تولید محتوا کمک میکند که برند شما در یک نقطه ی اطمینانی باقی بماند واطلاعات مفیدی را در اختیار مشتریان قرار میدهد و تمایل به خرید را در آینده برای آنها ایجاد میکند.این حالت از بازاریابی  به صورت غیر مستقیم است اما باعث ایجاد اطمینان و اعتماد مخاطبین میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *