بالا بردن سایت در سرچ گوگل (قسمت اول)

بالا بردن سایت در سرچ گوگل

 

سئو: چرا سایت من در لیست نتایج گوگل بالا نمی آید ؟

من کاملا این مسئله را تجربه کردم.شما با تمام انرژی یک سایت عالی ساختید،محتوای منحصر به فرد تولید کردید اما این سایت هیچ وقت بالا نمی آید.

هیچ کس شما را در گوگل پیدا نمیکند.

سایت شما اصلا ممکن است بهترین سایت در دنیا باشد اما وقتی کسی نتواند آن را ببنید و وارد آن شود هیچ ارزشی نخواهد داشت.

مهرنت به عنوان یک شرکت طراحی سایت،که سالهاست در زمینه ی طراحی سایت و سئو فعالیت میکند،همیشه از مشتریان خود چندین سوال میپرسیم :

1.به نظرشما چرا مشتریانتان نمیتوانند شما را در گوگل پیدا کنند ؟

2.ما چه کاری میتونیم انجام دهیم که سایت ما در صفحه ی اول نتایج  جستجو ی گوگل قرار بگیرد ؟

چرا ما تلاش میکنیم سایت خود را در گوگل بالا بیاوریم ؟

گوگل به دلیل داشتن موتورهای جستجوی قوی و هوشمندش و استقبال بی نظیر کاربران از آن در سراسردنیا، به عنوان مهم ترین موتور جستو شمرده میشود.

شما به عنوان مدیر یک سایت، خیلی مهم است که بدانید مشکل و ضعف سایت کجاست و حال بعد از تشخیص آن، چگونه میتوانید با یافتن بهترین راه حل، نقاط ضعقف را به نقاط قوت سایت تبدیل کنید.

ما بعد از گذر این همه سال تجربه در حوزه ی سئو، متوجه شدیم که 5 دلیل عمده وجود دارد که باعث میشوند سایت شما بالا نیایاد.

اگر شما به دنیال این هستید که رتبه سایت خود را در لیست نتایج جستجوافزایش دهید، جای درستی آمده اید.با ادامه ی مقاله با شما هستیم.

1.رقابت

به احتمال زیاد،بسیاری از رقبای شما هزینه های زیادی را بابت تبلیغات و گوگل ادوورز پرداخت کرده اند.بسیاری از شرکت ها برای بالا ماندن در نتایج جستجوی گوگل، بودجه زیادی را صرف این موضوع میکنند. این یکی از دلایل مهمی است که سایت شما به خاطر آن در کلمات اصلی در صفحه ی اول قرار نمیگیرد.

چگونه متوجه شویم رقبای ما در گوگل تبلیغات میکنند.

به طور مثال جمله ی “خرید کمد” را در گوگل سرچ کنید.

سایت هایی وجو دارند که یک مربع به رنگ سبز که داخل آن کلمه ی AD  نوشته شده در کنار اسم سایت ها نوشته شده و از آنجا متوجه میشویم که این سایت ها گوگل ادوررز داشته اند.

بنابریان شرکت های بزرگ با بودجه های کلان باعث میشوند که سایت کسب و کار شما در صفحه ی اول قرار نگیرد.

 

2.ایندکس نشدن سایت توسط گوگل

 اگر شما یک برند تازه تاسیس هستید و سایت شما جدید است و در گوگل نمایش دهده نمیشود.این به آن  دلیل است که گوگل هنوز شما را  نشان نمی دهد.

از کجا متوجه شویم سایت ما توسط گوگل ایندکس شده است ؟

شما میتوانید در گوگل این عبارت را جستجو کنید.آنگاه لیستی که گوگا ارائه میدهد شامل تمام لینک ها و صفحاتی است که توسط گوگل، ایندکس شده است.

site: آدرس سایت شما

به طور مثال:

 site:example.com

اگر سایت شما را نمایش داد لازم نیست نگران باشید.این نشان دهده ی آن است که سایت شما ایندکس شده است و اگر هیچ صفحه ای از سایت شما را ایندکس نکرد،نشان دنده ی این است که هنوز ایندکس نشده است.

3.mobile-friendly نبودن

همه ی ما میدانیم نسخه ی موبایل اهمیت زیادی دارد.اکثر ارفاد برای جستجو در اینترنت از موبایل استفاده میکنند تا از کامچوتر.بنابراین اینکه سایت شما mobile friendly  باشد نقش مهمی در سئو سایت دارد.اگر سایت شما این مشکل را دارد به طور حتم در رتبه بندی گوگل، تاثیر خواهد گذاشت و سئو سایت دارد از این موضوع ضربه میخورد.

اگر راجب moile-frindly  چیزی نیمدانید اینجا کلیک کنید.

راه حل آن است که سایت شما باید Responsive باشد.

 

4.بهترین متا تگ

متا تگ ها کمک کنند به موتور های جستجو تا انها متوجه شوند که سایت شما در رابطه با چیست.هر صفحه از سایت شما باید متا تگ داشته باشد تا درباره ی آن صفحه توضیحات متختصری بدهد. متا تگ ها و عنوان در نتایج جستجو کاربران نمایش داده می شوند.متا تگ را باید به گونه ای بنویسید تا کاربر با دیدن صفحه ی شما رغبت این را داشته باشد تا بر سایت شما کلیک کند.

5.محتوای ضعیف و بهینه نشده

آیا محتوایی که تولید میکنید مبتنی بر سئو است ؟

بعضی وثت ها فکر میکنیم این گوگل است که باید به ما کمک کند اما این موضوع کاملا برعکس است.ما باید به گوگل کمک کنیم تا با نوشتن متا خوب، عنوان مناسب و متن بهینه شده سایت ما را ببیند و در اختیار کاربرانی قرار دهد که به این اطلاعات نیاز داردند.

گوگل بیش از 100 پارامتر برای تعیین رتبه ی یک وب سایت دارد.بیشتر این پارامتر ها را تنها با ویرایش و تغییر بعضی المنت ها در سایت میتوانید کسب کنید.

 

ما برای هر کدام از مسائل و مشکلات گفته شده راه حل های مفیدی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار دادیم.کافی است به مقاله ی “حل مشکلات بالا نیامدن سایت” مراجعه کنید.

منتظر نظرات شما هستیم.

تیم مهرنت

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *