4 فایده شبکه های اجتماعی در ساخت برند و کسب و کار

تاحالا به این فکر کرده اید شبکه های اجتماعی چه فوایدی می تواند برای کسب و کار داشته باشد؟ هم اکنون بیش از 2 میلیارد از افراد جهان عضو شبکه های اجتماعی هستند.و از همین افراد تعداد خیلی زیادی وجود دارد که از شبکه های اجتماعی به عنوان راهی برای شناخت و تبلیغ خود انجام می دهند.شارپا مارکتینگ طی تحقیقاتی متوجه شد، اعضای همه ی سوشیال مدیا ها،بیشتر مواقع برندها نسبت به  افراد مشهور دنبال میکنند.در اینستاگرام، بیش تر از 75% افراد،حداقل یک کسب و کار مورد علاقه ی خود را دنبال میکنند.

اگر شما از شبکه های اجتماعی یا سوشیال مدیا ها استفاده نکنید،در واقع خود را از یک روش کارآمد، سریع و ارزان قیمت محروم کرده اید.

متود های زیادی در شبکه های اجتماعی وجود دارد تا از طریق آنها بتوانید کسب و کار خود را توسعه دهید و به اهداف خود برسید.پس این مقاله را با ما دنبال کنید.

 

فواید شبکه های اجتماعی در ساخت برند و کسب و کار

1.افزایش شناخت کسب و کار شما

نزدیک به 50 درصد جمعیت جهان از شبکه های اجتماعی استفاده میکنند.شبکه اجتماعی جایی استکه میتوانید مخاطبان مختص به کسب و کار خود را پیدا کنید و به سورت کاملا هدفمند مشتریان خود را جذب کنید.

نظرتون درباره ی عکس العمل کاربران نسبت به خدمات یا محصولات جدید چیست ؟تحقیقات نشان میدهد که بیش از 55% از کاربران اینستاگرام به دنبال پیدا کردن محصوات و خدمات جدید هستند.پس این یک موقیعیت خوب برای شما حساب می شود.

2.انتخاب نام تجاری

نام تجاری خود را طوری انتخاب کنید که به مشتریان شما انگیزه و جهت دهد.اصلا اهمیتی ندارد که کسب و کار شما در چه حیطه ای است؛ شبکه های اجتماعی این فرصت را به شما میدهند تا برند خود را تبلیغ کنید.یکی از روش های موثر ایجاد اعتماد در کاربر، داشتن برنامه ریزی برای پیش بردن یک کسب و کار است.

بنابراین روند تبلیغات،کار خود و دیگر موضوعات مربوط به کار را از قبل برایش پیش بینی کنید.تحقیقاتی که لینکدین انجام داده است مبتنی است بر اینکه بسیاری از بازاریابان به داشتن برنامه ریزی در تبلغات بی توجه هستند و نمیدانند که چقدر این موضوع بر اعتماد کاربران میتواند تاثیر بگذارد.خیلی جالب ایت بدانید که 64% از مردم به پشتیبانان و کارشناسان فنی اعتماد داردند نسبت به اینکه به یک کسب و کار اعتماد داشته باشند.

یکی از شبکه های اجتماعی که میتوانید نظرات و تفکرات کاری خود را به اشتراک بگذارید لینکدین است.به کمک لینکدین میتوانید با بسیاری از کارمندان و کارسناسان دگبر شرکت ها که با شما تخصص یکسان یا مشابه دارند ارتباط برقرار کنید و از نظرات یکدیگر بهره مند شوید.

3.غیر قابل تصور باش!

همه ی ما در روز حداقل یک بار به  شبکه های اجتماعی  سر میزنیم و اکانت خود را چک میکنیم.البته در این مورد  Pew Research Center تحقیقاتی مبتنی بر این موضوع انجام داده است.

شبکه های اجتماعی شما را به دوستان، طرفداران و دنیال کننده ها متصل میکند.کسانی که در روز از این برنامه ها استفاده میکنند.سعی کنید پست های مفید و سرگرم کننده بزارید تا دنبال کننده هایتان با رغبت زیاد پست های شما را دنبال کنند.درنهایت برند شما در ذهن آنها ثبت میگردد.باید تا زمانی که درخواست خرید دهند صبر کنید.

فواید شبکه های اجتماعی برای بهبود تجارت الکترونیک

4.افزایش ترافیک سایت

شبکه های اجتماعی کلید طلایی برای ایجاد پست و طمالب جدید شما هستند.بدو اینکه نیزا باشد درس ایت خود محتوای جدید تولید کنید میتوانید در شبکه های اجتماعی عضو شوید، پست های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و در مدت زمان کمی خواهید دید، خوانندگان زیادی از طریق این شبکه های اجتماعی وارد سایت شما شده اند و به این ترتیب میتوانید ترافیک سایت خود را زیاد تر کنید.

قصد دارم در این مقاله یک راه کار عالی به شما معرفی میکنم که واقعا میتوانید برای کارش ما مفید باشد و موجب ترافیک بیشتری شود.این راهکار عالی این است که شما در چت های هفتگی توییتر به اسم HootChat # شرکت کنید و برند خودتان را بیشتر نشان دهید تا کلیک سایتتان افزایش پیدا کنه.البته سعی کنید در معرفی شرکت و خدمات خود بیش از حد اغراق نکنید تا کاربر رغبت مطالعه داشته باشه  پت شما را داشته باشد و برایش آزاردهنده نباشد.فقط اطمینان کسب کنید که آدرس سایت شما در پروفایل کاربری تان باشد.تا وقتی کاربر به پروفایل شما مراجعه کرد بتواند از طریق لینک وارد سایت شما شود.حتی اگر یکی از پست های پین شده خود را برای هایلایت کردن صفحه ای در سایت خود به کار ببرید.که این مربوط به چت میشود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *