3 تکنیک فوق العاده برای کسب و کار که هرگز نباید از دست داد.

ملاقات کاری

اگر ما از یک کارآفرین بپرسیم سخت ترین بخش یک کسب و کار چی هست؟ مطمئنا میگه جذب و نگهداری مشتری !

زمانیکه شما به تازگی یک کسب و کار نو پا راه انداخته اید، بازاریابی و معرفی خدمات و یا محصولاتتان به وقت بسیار زیادی احتیاج دارد و گاها مستلزم پرداخت هزینه های هنگفت می شود که بسیاری از کارآفرینان در ابتدای کار نمی توانند.

1.افزایش تعداد مشتری از طریق ایمیل مارکتینگ

به جرئت می توان گفت یکی از موثرترین استراتژی های بازریابی دیجیتال، ایمیل مارکتینگ است.که در نوع خودش بهترین نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را دارد.یک نشریه مخصوص مشتریان تهیه کنید که اطلاعات مربوط به آخرین محصولات و یا خدمات و یا اتفاق های مهم شرکت شما را نشان میدهد.درواقع این شروع یک تعامل موثر با مشتری است و به این ترتیب محصولات و یا خدمات شما در ذهن مشتری نقش میبندد.

در ابتدای کار لزومی به استخدام گروه مشاوره و بازاریابی ندارید تا لیستی از ایمیل های مرتبط با کسب و کار شما را در اختیارتان قرار دهد.سرویس های رایگانی در این زمینه وجود دارد مانند MailChimp که خودتان می توانید از پس این کار برآیید.MailChimp یک پلت فرمی است که به صورت اتوماتیک و هدفمند میتواند به مشتریان شما ایمیل ارسال کند حتی یک سری پیام های آماده نیز وجود دارد.اگر به صورت تک به تک و چاسخ های منحصر به فرد می خواهید ارسال کنید پیشنهاد مهرنت به شما sidekick است.که از خدماتی که ارائه می دهد می توان به بهترینش یعنی ” اطلاع رسانی لحظه ای به شما وقتی مشتری ایمیل را باز میکند “ اشاره کرد.

2.با نفوذترین شبکه اجتماعی

یک شبکه ی اجتماعی رایگان، مبتنی بر تصاویر و ویدئو ،کاربرپسند که میتواند برای ما شبکه سازی مفیدی کند.درست حدس زدید اینستاگرام ! البته باید دید در کدام شبکه اجتماعی مشتری بیشتری میتوانید جذب کنید.اما از آنجایی که ما انسان ها موجودات بصری هستیم،چه چیزی بهتر از اینستاگرام که بتوانید محصولات یا خدمات خود ا ارائه دهید؟

مرتبط : فواید مدیریت اینستاگرام 

برای این کار ابتدا باید ببینید مخاطبان شما چه کسانی هستند، چه مطالب مفیدی را می توانید به اشتراک بگذارید که برای مخاطبان و مشتری های شما مفید باشد.در روز در ساعت های مشخصی پست بگذارید و کم کم این موضوع را درک کنید.نتیجه گیری کنید تا با ذر زمان با ارائه ی چست های بهتر،مشتری بیشتری را به خود جذب کنید.

3.از مشتریان خود بالا بروید.

تعجب نکنید الان برای شما توضیح خواهیم داد.یک سری مشتری قبل از آنکه کاری انجام دهید برای شما وجود دارند؛ مشتریان راضی، شبکه های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ .

بازاریابی سینه به سینه یا بازریابی ویروسی : با این روش خود مشتری به سراغ شما می آید تا اینکه شما به دنبال مشتری بروید.کافی خدمات و یا محصولات واقعا خوب باشند به این ترتیب افرادی از روی رضایت،خدمات یا محصولات شما را به دیگران معرفی میکنند و به صورت غیرمستقیم بازاریابی برند شما را انجام میدهند.بدئن اینکه شما هزینه ای پرداخت کنید.اجازه دهید افراد تجارب مثبت خود را بیان کنند و به اشتراک بگذارند.

برای شروع یک کسب و کار کوچک یا استارت آپ لازم نیست حجم زیادی از سرمایه خود را صرف تبلیغات کنید.یک کارآفرین باهوش و زبده با کم ترین هزینه ممکن میتواند خدماتی را پیدا کند که باعث دیده شدن بیشتر و برندینگ شرکت خود شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *